West coast

3 januari 2018 - Greymouth, Nieuw-Zeeland

Na vanmorgen een ontbijtje genomen te hebben in het Backpackers hotel , jawel het was bij de prijs inbegrepen 😂🤣 niet super de luxe eieren met spek maar wel PINDAKAAS 😉geen Calve maar het was te eten , jammetje en geroostert brood,koffie en melk erbij  !

We vertrokken met somber weer , maar naar gelang we richting kustlijn kwamen trok de hemel open. Puf Puf de temperatuur liep op tot 24gr , hier moet je erg oppassen met de zon want de ozonlaag is hier erg dun en dat voel je direct als je onderweg uitstapt voor een bakkie,buiten zitten is voor mij niet fijn 😎😋 de zon pakt me gelijk😰daar was een leuk goudzoekers dorpje geheten Ross , in 1909 hebben ze de grootste goudklomp gevonden van 3,1 kilo👀

Eenmaal langs de West coast aangekomen zie je de Tasmaanse Zee ! ! Je rijdt een heel eind met aan de ene kant de uitlopers van de bergen en aan de andere kant de oceaan tussendoor nog een ander  klein goudzoekers dorpje Hokitika in gereden en een kiekje gemaakt  . Volgende bestemming bereikt GREYMOUNTH, even daarbuiten was ons motel Beachview ,nou dit is echt BEACHVIEW  wat een uitzicht . Wat een voltreffer.

Wauw je weet niet wat je ziet golven van wel 2mtr hoog  de langs het strand aanspoelen  en verderop langs de weg  tegen de rotsen aanbonken en met een geweldige klap weer in zee terug valt .Wat een geweld en wat een mooi gezicht .

Omdat we op tijd waren hebben we besloten om naar de pancake's rocks te gaan , als je de foto's ziet dan zie je de rotsen op elkaar geschoven vandaar de benaming .

Wat een mooi gezicht   en dan al dat water er tussen door vanuit de zee .

Al met al weer een prachtige dag met een extra snufje !

Nu boodschapjes halen want de biertjes zijn op 😁 een KFC tje ,, ja die hebben ze hier ook , tanken voor de volgende morgen voor een nog mooiere rit richting KAIKURA.

NU NOG GENIETEN VAN DE ZONSONDERGANG 🤗😉

1. Syl:
    3 januari 2018
    Hey moon en René. Wat super leuk om jullie zo te volgen op jullie avontuur. Ondanks de vele tegenslagen in het begin kan het nu alleen maar beter worden. Genieten en blijf jullie volgen xx
  2. Lida en rob:
    3 januari 2018
    Geweldig wat jullie allemaal meemaken en zien. Top hoor en mooie foto’s 🙋
  3. Rita:
    3 januari 2018
    Hoi moon en rene nemen jullie voor mij ook een goudklompje mee??? Rene je moet het water door een zeef doen dan blijft het goud over !!!🤣🤣 zie ik altijd in films ! ! Ik kijk uit naar de post !! ××× 😅😃😂🤣