Feestdag Nieuw Zeeland

2 januari 2018 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

2 januari is een feestdag in Nieuw Zeeland , in het begin voor ons ook . Ilona jarig , 25!! Van harte gefeliciteerd mop .Daarna niet meer . Begin van de reis ca. 100 km was top met veel mooie bezienswaardigheden daarna werd het zo'n 200 km slaapverwekkend . Halverwege dan maar in het plaatsje Haast ff een tussenstop voor koffie en een hapje , hier kwamen we dus de eerste chaggereinige nieuw zeelander tegen , Storm had zijn auto aan de verkeerde kant van de weg geparkeerd , levensgevaarlijk volgens deze man , na een sorry van onze kant bleef hij maar doortetteren dus was storm er klaar mee en flink de Pee erin . Onze weg vervolgd en Storm het gas erop om de saaiheid tegen te gaan en ja hoor zoals je het in een film ziet , Highway Patrol met loeiende sirenes , we dachten eerst nog een ongeluk maar het was voor ons . 10 minuten later en 120 dollar lichter konden we verder . Met de snelheid in de gaten houdend werd het nog saaier . Het laatste stukje tot ons doel zag er weer schitterend uit , ware niet dat het regent . In Frans Jozef aangekomen onze kamer opgezocht , dit keer niet moeilijk te vinden , er is maar 1 straat naast de Highway . Dorpje is echt voor backpackers. Vol goede moed naar de gletsjer om deze te bewonderen , daar aangekomen kon je je auto parkeren en moest je 1 1/2 uur er heen lopen en dat met die regen en mist in de bergen waren wij snel klaar en hebben maar een plaatje op internet opgezocht. Op naar het café, omdat er hier maar 2 zijn weten ze de prijzen ook wel en daar komt bij dat , omdat het een feestdag is , er 20% op de prijs bijkomt . Hebben maar wat Heinekens gekocht in de supermarkt en gaan deze in backpackers hotel burgermeester maken .Al met al : een dag om snel te vergeten

1. Nel:
    2 januari 2018
    Nou wat een dag idd snel vergeten op naar de volgende
  2. Esther:
    2 januari 2018
    Gefeliciteerd met ootje!! Nou dat hebben jullie weer, een boete te pakken 😂 Jammer dat deze dag en bestemming zo tegen zijn gevallen. Laat de Heinies smaken en op naar de volgende plek!
  3. Ilona:
    Dankjullie wel ❤️🎉!

Wat een dag voor jullie zeg, balen ..
    En dan ook nog een bekeuring!
    Maar heel gauw weer verder dus door het mooie Nieuw-Zeeland 🥝
    Xx
  4. Lida en rob:
    2 januari 2018
    Gefeliciteerd met ilona😘wat een verhaal weer zeg😜we hebben wel ff zitten🤣dat is nou egt weer wat voor renee hè ff te hard rijden🙈maar ja dat mag de pret niet drukken. Gauw vergeten en weer door🙋
  5. Mario & Anita:
    Oeps.. balen! Dat zijn heel veel Heinekens voor 120 dollar haha