Coromandel trip

15 januari 2018 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

Ontbijt, tja dit wordt het laatste broodje CALVE PINDAKAAS voor René want de pot is echt leeg 🤣😂😣Opweg naar Coromandel,  het is wat bewolkt maar niet erg want dit wordt een lange rit van z'on 300 km en wederom door de bergen dus dit kan wel 5 uurtjes duren met tussenstoppen.Maar als we het zat zijn dan stoppen we !  De weg van Rotorua naar Mount Maunganui is onwijs mooi , maar wat volgde was nog adembenemender  . We kozen voor de toeristische route die ons door de bergen heen voerde en storm  zijn stuurmanskunsten kon uitoefenen👍👌Zo rijd je door de bergen met somber weer  en dan kom je meren of zijwegen tegen die je naar stranden van de grote Oceaan lijd  met volop de zon en is het gelijk warm, dat gebied waar we doorheen rijden heet COROMONDEL PENINSULA , waar we bij de Hot waterbeach zijn geweest. Daar liggen warme waterbronnen onder het zand  en als die droog liggen kan je daar een eigen Hot Pot graven (kuil) en dan heerlijk in het warme water kan liggen . We dachten we gaan nog een stukje verder  naaar de Ferry Landing, maar eenmaal aangekomen konden we niet verder want de Ferry was alleen maar voor voetgangers en fietsers. Dus dan de weg maar weer terug . Al met al toch een mooie route tussen door en geweldig om te zien . Terug op de snelweg zagen we een toeristische weg tussen door , dat scheelde zo'n 35 km omrijden ,maar eenmaal op de weg die steedts smaller werd en na 5 km gereden te hebben de weg over van asfalt naar grind zijn we terug gekeerd . GEEN RISICO'S !   We zijn aangekomen in Coromandel ,eerst ff een klein hapje eten en dan opzoek naar een slaapplaats.  Voor het eerst slapen we in een BB, Ziet er mooi uit en  de eigenaren zijn erg vriendelijk maar dat is eigenlijk iedereen hier new Zealand !

1. Kees:
    15 januari 2018
    Helaas pindakaas is op, grindweg kan je doen met de auto je komt op de leukste plekjes
  2. Marga:
    16 januari 2018
    Mooi hoor die foto's en storm wat kijk je sneu. Have fun