Wat onwijs leuk begon......

16 januari 2018 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

Na gisteravond nog laat en HEERLIJK gegeten te hebben een steak voor 2 !  Die was om te SMULLEN 😜👌👍 het mes ging er zo doorheen , eerst dacht ik "is dat het " maar het was meer als voldoende ! Wat hebben wij schoftig en heerlijk gegeten bij Peper Tree in Coromandel !  'S morgens na het ontbijt wat de mannen voor ons hadden gemaakt  met heerlijke koffie en thee en enige info wat we die dag nog konden doen in Coromandel verlieten we B&B  Break Away. Dit namen we mee , tijdens het ontbijt hadden ze al gebeld voor het treintje wat de bergen inging ,The Driving Creek Railway , duurde ongeveer 1 uur en om 9 uur konden we met de eerste trein mee 🤤😂 zo gezegd zo gedaan ........ inclusief wij, waren we met z'n 5 en . HEERLIJK RUSTIG 🤗 Alle zicht en mooie foto's kunnen maken .. Het spoorlijn is gemaakt door een nieuw Zeelander die in de begin jaren 60 daar zijn plekje had gevonden en kocht daar van geleend geld een stuk land . Hij is daar begonnen als pottenbakker en haalde zijn klei uit de bergen HANDMATIG ! Zo legde hij stukje bij beetje een spoor aan door de bergen om het klei naar beneden te vervoeren , toen de bank begon te zeuren om het geleende geld is deze spoorrails uitgebreidt en voor toeristen toegangkelijk gemaakt . Dit was erg leuk en mooi te zien en boven op de TOP een prachtig uitzicht. Geweldig en weer iets om op terug te kijken. Daarna met de auto terug om naar de 309 te nemen (Weg met grind🤐 ) die we gisteren niet namen . Daar gingen we naar de waterval (Waiau Falls) toe en volgens de mannen kon je daar ook zwemmen , nou dat hebben we gedaan ! Want als je het nu niet doet komt het er NOOIT  meer van . We hadden al veel watervallen gezien maar konden daar nooit bijkomen  😶Dus dit was ons kans , wat een ervaring en wat een kracht van het water. Door naar de REUZE BOMEN (Kauri) , deze waren 800 jaar oud er was ook een Siamese tweeling boom .De oudste boom van deze op Nieuw Zeeland is 2500 jaar oud . Op de terug weg een bakkie gedaan met een lekkere hamburger gegeten bij een waterpark om daarna weer opweg te gaan richting AUCKLAND, en net zoals gisteren we zien wel waar we uitkomen . De reis verliep vlotjes en we waren al aardig op weg en zagen de borden Auckland al , maar toen ............😮🙁belanden we in een flinke grote file, daar was een vreselijk ongeluk gebeurd met een toerist en vrachtwagens . We werden omgeleid .......... waar moet je of ga je heen ?..? Uiteindelijk na 2 uur met alles bij elkaar in het IBIS HOTEL bij de airport uitgekomen . We waren dwars af , het enige wat we wilden was een kamer om te slapen  en koud biertje met wat te eten 😋en dat is gelukt . Wat leuk begon .........

1. Rob Schelvis:
    16 januari 2018
    Weer een aantal van jullie avontuurlijke reisverslagen gelezen,en het ziet er allemaal weer fantastisch uit,veel plezier nog.
  2. Petra vuijk:
    16 januari 2018
    Weer heerlijk zitten lezen🤓en wat een mooi foto's ,lekker verder genieten 😘
  3. Moeders:
    16 januari 2018
    Wat een belevenis deze reis. Bij ons is alles goed en met storm gaat ook alles goed
  4. Nel:
    16 januari 2018
    Heerlijk verhaal weer fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben geniet nog even .