HAKA MAORI

14 januari 2018 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Nieuwe morgen Nieuwe dag, na een dagje rust te hebben gehad ! Bij het openen van de schuifpui zie ik dat erop het veld tegenover ons motel een braderie wordt opgebouwd , leuk daar ga ik naar toe . Na een broodje en koffie ,aangekleed te hebben op pad! Storm bleef wel op de veranda zitten "ff een schaakie doen " . Dit was ff leuk  nieuwe dingen maar ook antiek of de rommel van zolder . Maar wat ook heerlijk rook, en eruit zag waren de zelfgemaakte pie's mmmm😋 Daarna gingen  we een rondje Lake Rotorua rijden en natuurlijk onderweg enige zijwegen ingegaan om mooie kiekjes te spoten ! Nou hier kwamen we aan bij Okere Falls die rene met de jongens al eerder bezocht heeft maar dan met Raften, wij zijn gaan lopen om de hoogste commerciele raftwaterval (7mtr hoog) te gaan bekijken WAUW  wat mooi hier door de busch busch heen en wat een mooie plaatjes geschoten, weer helemaal te GEK ! Op naar de avond, want we gaan naar een MITAI  MAORI VILLAGE met HANGI erbij. De show begon met een welkom en een aantal woordjes doorgenomen wat het een en ander betekent, zoals KIA ORA = WELKOM . Het geheel was erg leuk, met zang en dans en de krijgers met hun grote ogen en hun tong eruit was indrukwekkend !  Het eten wat erg lekker dat 4uur gegaard  word op aardwarmte (dat heet HANGI) en het was lamsvlees en kip, zoete.aardappelen brood ,salde en een heerljjk toetje toe , chocolade rolcake met framboos ++warme vanille saus of pavlova met fruit en cream😋 en daarna RAINBOW SPRINGS NIGHT TOUR waar we aparte dieren gezien hebben zoals een Kea en glimwormen en als  klapper op de pijl een Kiwi jawel😀 helaas mocht je er geen foto van maken , al met al een mooie dag weer voor in de boeken . Op naar morgen want we vertrekken uit Rotorua .

1. Moeders:
    14 januari 2018
    Wat is het mooi om alles mee te beleven