Geen Jonas in de walvis

5 januari 2018 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Helaas wat 1 van de hoogtepunten van onze reis , het spotten van walvissen op zee , moest worden is uitgelopen in een grote teleurstelling (foto van moontje spreekt boekdelen) . We waren vroeg uit de veren , boot van 08.15 uur geboekt , maar daar aangekomen kwam de eerste boot al weer terug . Door de hevige stormen was de zee te ruw , alle tochten van vandaag zijn geannuleerd . Gaat helaas morgen ook niet lukken want ze verwachten het voor morgen nog erger . Vandaag dus opgesloten in Kaikura want de snelweg naar het noorden en naar het zuiden zijn afgesloten omdat deze zijn overstroomd , kan je wel door de bergen een stukje rijden maar het eerste dorpje kom je pas na 75km tegen. Als dit morgen ook zo is , wat wel de verwachting is , moeten we 500km omrijden om in Picton te komen . Hier in het dorp ons dan maar vermaakt , zeehonden van dichtbij meegemaakt en heerlijk gegeten , nu dan maar aan de Carlsberg en vroeg naar bed , volgens lokale VVV is het morgen 7 uur rijden .

1. Esther:
    5 januari 2018
    Goedemorgen! Potverdorie wat kl*te zeg! Waar jullie zo naar uit hebben gekeken kan niet door gaan😢 Slecht weer daar doe je helaas niets aan..... Op naar de volgende bestemming en hopelijk geen tegenslagen meer! Rijd voorzichtig en een dikke kus X
  2. Marga:
    5 januari 2018
    Da's zwaar but zeg hopende dat het weer gauw omslaat en jullie verder kunnen met jullie avontuurlijke reis kanjers doe voorzichtig 💋💋
  3. Moeders:
    5 januari 2018
    Wel jammer maar de volgende dag beter er is nog. Veel te zien rene je zit er goed voor oke
  4. Lida en rob:
    5 januari 2018
    Ag dat is heel jammer. Maar tegen het weer doe je niks😡hopen dat jullie nog veel mooie dingen gaan zien. Het ziet er allemaal goed uit op de foto’s Groetjes 😘