Adieu Zuidereiland

6 januari 2018 - Picton, Nieuw-Zeeland

Ring ring daar gaat het wekkertje 6.45 😶 nu maar hopen dat de SH1 Highway  de weg van Kaikura naar Picton open is gesteld ......... Ja Ja we mogen erdoor volgens de info site van New Zealand, dat scheelt ons toch ff 500km omrijden 😉 maar eerst nog een poging wagen of we misschien nog met de eerste boot van de walvis en dolfijnen mee kunnen?? Een maal daar aan gekomen was het antwoord nog steeds NEE , we varen niet uit ivm de veel te hoge golven 🤐 voor ons gevoel hebben we meerdere pogingen geprobeerd en leggen ons erbij neer!!

Op naar Picton zo'n reisje van 175km  Ahum Ahum onze laatste kilomertjes ! !het was onderweg duidelijk te zien wat de aardbeving in eind 2016 met de weg heeft gedaan en wat knap dat de bevolking deze weg na een jaar heeft kunnen herstellen., Na het einde van deze weg een plekje  opgezocht en ff wezen picknicken broodje ,melk , jus d'orange. Een paar mooie plaatjes weer geschoten en op naar de plaats van bestemming .

Wat een leuk stadje ,mooie haven ,dure bootjes in een woord ziet er weer gezellig uit .we konden gelukkig op tijd het kamertje in leek wel een poppenhuisje) . En voor de verandering had rene een route uitgestippeld want ja nu we er toch zijn 🤣😃😂😉 nog niet genoeg kilometertjes en bochtjes gereden 😆😅😄😎 maar het was mooi zeker weer een nieuw plekkie gezien dat heet Havelock ,ver boven Picton . Terug bij de kamertje lekker ff douchen ,opknappen en heerlijk terrasje pakken . Op naar morgen , auto inleveren met ruim 2800 km over de wegen van het Zuidereiland en dan met de boot naar het Noordereiland , Wellington.

1. Kelly Schoonhoven:
    Ziet er goed uit Renee en moniq veel plezier nog !! Kus Kelly
  2. Ilona:
    6 januari 2018
    Super zonde van de boot 😣 ! Iets wat jullie heel graag wilde.. Maar op naar het Noordereiland om al het moois van daar weer te zien en te beleven ! Dikke kus xxx
  3. Ron en Jacqueline:
    6 januari 2018
    Ziet er allemaal top uit luitjes,veel plezier nog op het noorder eiland.
    😉😉😉😎
  4. Nick: